Chcete využít prostor v obchodě na maximum? Má to smysl. Až ⅔ nakupujících provádějí nákupní rozhodnutí přímo v obchodě. Prozradíme, proč je pro vybavení prodejny důležité závěsné řešení.
Obsah článku
Proč se zaměřit na promyšlené vybavení prodejny?
1. Závěsné vybavení prodejny pomůže ihned zaujmout
2. Závěsné vybavení prodejny je neobyčejně flexibilní
3. Snadné vystavení aktuální nabídky prodejny
4. Vybavení, se kterým je jednoduché v prodejně tvořit skupiny
5. Dokonale využitý každý metr čtvereční prodejny
6. Designové vybavení prodejny, se kterým se odlišíte
7. Efektivní koncept vybavení prodejny
8. Flexibilní příslušenství závěsného vybavení prodejny
Ukázka závěsného vybavení prodejny + reference
Instalace závěsného řešení pro vybavení prodejny
Proč se zaměřit na promyšlené vybavení prodejny?
Podle průzkumů probíhají dvě třetiny nákupních rozhodnutí přímo při nákupu. Pouze jedna třetina spotřebitelů jde do obchodu nakupovat cíleně. Jde o fakt, který by mohli prodejci využít promyšleným vybavením prodejny. Přesto se ale většině nedaří zboží vystavit tak, aby ho víc prodali. Hlavním důvodem je špatná prezentace sortimentu.
Problém je, že ne všichni obchodníci přistupují k vybavení prodejny s největší pečlivostí. Ono vystavit věci správně do regálů a na správná místa je totiž umění, které je třeba si osvojit. Konkurence je dnes tak obrovská, že zákazníci jsou stále odolnější vůči reklamě. A o to víc je potřeba zdokonalovat vybavení prodejny a zlepšovat se v prodejních dovednostech.
Až 80 % obchodníků nedokáže využít potenciál vybavení prodejny
Průzkum mezi obchodníky s botami uvedl, že až 80 % z nich nedokáže ideálně využít svou prodejní plochu. Kvůli nedokonalému vybavení prodejny tak přicházejí zbytečně o zisky.
Téměř nikdo totiž nepřemýšlí nad tím, kolik dokáže vydělat v průměru jeden metr čtvereční dokonale vybavené prodejny. To se týká nejen prodejců obuvi, ale také ostatních prodejen všech oborů.
Vybavení prodejny a koncept visual merchandisingu
Koncepty takzvaného visual merchandisingu se vyvíjí a není jednoduché do nich proniknout a řídit se nejnovějšími trendy. Velké značky důsledně používají u svých značkových prodejen koncepty vizuálního prodeje a dokonce je považují za střežené firemní tajemství.
U vybavení prodejny jde totiž o každý detail. Od vystavování hodnotnějšího nebo levnějšího zboží až po umístění reklamních poutačů. Největší problémy mají podnikatelé, které se do vybavování prodejen pouští bez větších zkušeností a praxe. A i když mají vynikající značkový produkt, nejsou schopni v konkurenci obstát.
Jedním z nástrojů, které dokáží s vizuálním prodejem pomoci, jsou závěsné prodejní systémy. Objevte všechny jejich výhody.
1. Závěsné vybavení prodejny pomůže ihned zaujmout
Základem vybavení prodejny je takový systém, který dokáže zákazníka “zaháčkovat” hned při vstupu do obchodu. Zákazník je obvykle nesoustředěný a potřebuje vidět nejatraktivnější zboží jako první.
Se závěsným vybavením prodejny může obchod rychle reagovat na aktuální trendy nebo vytvářet své vlastní akce. Se závěsným řešením je možné rozložení prvků měnit klidně každý den, protože systém zacvakávání závěsného příslušenství do panelů je velice rychlý a jednoduchý.
2. Závěsné vybavení prodejny je neobyčejně flexibilní
Představte si, že rozložení polic, háčků, ramínek, boxů a dalšího příslušenství je v obchodě otázkou několika okamžiků. Závěsné prodejní vybavení obvykle funguje na principu závěsných stěn vybavených drážkami, do kterých se zacvakává příslušenství. S rozložením prvkům si tak můžete kdykoliv pohrát a vytvořit ho tak, jak to zákazníkům nejlépe vyhovuje.
3. Snadné vystavení aktuální nabídky prodejny
S efektivním rozložením prvků souvisí prezentace aktuální nabídky. Obchodník může ve vybavení prodejny učinit takové zásahy, díky kterém ukáže v nejlepším světle své nejlepší nebo nejrentabilnější kousky.
4. Vybavení, se kterým je jednoduché v prodejně tvořit skupiny
V obchodě se vyplatí vytvářet skupiny. A to nejen funkční, ale i produktově nebo barevně ladící. Ideální je zákazníkovi ukázat, jak může být daný produkt využít ve spojení s dalšími.
Mnohdy takové spojení podtrhne význam i zcela obyčejného zboží, jakým mohou být třeba jen doplňkový sortiment. Stačí je jen vhodně rozmístit a vytvořit skupinu. Typickým příkladem je IKEA, ale v malém měřítku se dá stejný koncept použít i u jednoho soukromého obchodu o pár metrech čtverečních.
5. Dokonale využitý každý metr čtvereční prodejny
Běžné policové systémy nebo regály mají jeden zásadní problém. Často je obtížně zboží přizpůsobit tak, abyste s tímto vybavením prodejnu zaplnili efektivně. Představte si regály, které mají standardní rozměr mezi policemi. Některé věci se tam nevejdou, jiné zase jako by v prostoru zapadaly.
Se závěsným vybavením prodejny účinně uložíte každičký kousek zboží, od nejmenších drobností po objemné předměty. Všechno dokáže poskládat tak, aby to dokonale zapadalo.
6. Designové vybavení prodejny, se kterým se odlišíte
Jednotný design dělá ve vybavení prodejny divy. Všechno je prezentováno nejen efektivně, ale taky stylově. Pokud chcete zákazníky zaujmout, už jenom parádní pojetí vybavení prodejny zabere. Díky promyšlenému designu se na zboží nejenom pěkně kouká, ale zákazník se k němu také snadno dostane. Nic zákazníka nepřesvědčí víc, než když si výrobky může osahat.
7. Efektivní koncept vybavení prodejny
Základem úspěchu je koncept. Při vystavování zboží v prodejně se vyplatí využití různých technik. Ty mají poukázat na to, že zboží je pěkné, ale také vyzdvihnout jeho největší přednosti.
Pro různý sortiment platí často odlišná pravidla. Každý prodejce proto musí znát svého potenciálního zákazníka a jeho potřeby. Pravidla vizuálního prodeje jsou ale jednoduchá a mnohdy se dají odvodit čistou prodejní logikou. Účelem je umístit zboží tak, aby získalo maximální prostor samo pro sebe a současně nenásilným způsobem navodit atmosféru plně zásobené prodejny. Krása ovšem spočívá v jednoduchosti, prodejna musí působit plně, ale nikoliv přeplácaně. A to je se závěsným vybavením prodejny brnkačka.
S řešením Reponio:
- Reponio je kompletní závěsné řešení, které má nosnost 200 kg na m2.
- Slouží k chytrému a přehlednému uspořádání zboží v prodejnách nebo v dalších firmách.
- Závěsné panely dovolují jednoduchou a libovolnou změnu pozic 60+ kusů držáků, háků a dalšího originálního příslušenství.
- Panely jsou vyrobeny ze 100% recyklovaného PVC, snadno se čistí a udržují.
8. Flexibilní příslušenství závěsného vybavení prodejny
Skutečně všestranné závěsné vybavení prodejny si poradí se vším. Nabízí spoustu háků, držáků, polic, boxů, háčků a dalšího příslušenství, na které je možné uložit cokoliv. Řešení Reponio například disponuje 60+ kusy příslušenství, od univerzálních háků po specializované držáky. S takovým vybavením pak prodejna funguje jedna báseň.
Ukázka závěsného vybavení prodejny + reference
Podívejte se, jak vypadá závěsné vybavení prodejny v praxi. Takto jsme s úložným řešením vybavili prodejnu firmy Pilecký. Nadšený je nejenom majitel, ale hlavně zákazníci. Takhle popsal pan Krasický závěsné vybavení prodejny Reponio:
„Když jsem uvažoval o vylepšení kamenné prodejny, pátral jsem po vysoce praktickém řešení. Věděl jsem, že běžné regály a police nejsou pro náš obchod dostačující. Naštěstí jsem objevil závěsné řešení, které mě nadchlo. Nejprve ochotou a profesionalitou při návrhu řešení a rychlé realizaci. Pak při možnosti si všechny prvky závěsného vybavení prodejny vyzkoušet na místě díky instalační dodávce. A nakonec neuvěřitelnou všestranností, která nám pomáhá dokonale prezentovat zboží, jednoduše měnit rozvržení prodejny a prodat víc.”
Rudolf Krasický, Import & Export Director
Instalace závěsného řešení pro vybavení prodejny
Podívejte se, jak je instalace závěsné řešení pro vybavení prodejny jednoduchá. Montáž zvládnete sami nebo si řešení můžete nechat namontovat od profesionálů a vyzkoušet všechno příslušenství díky instalační dodávce.
Využijte výhody závěsného vybavení prodejny. Spojte se s námi a nechte si navrhnout řešení>>
Mohlo by vás zajímat